fredag 22 april 2011

En lång fredag...

Billy och Fame fick följa med på morgonens cykeltur.
De skötte sig ypperligt. Billy hade väl mycket spring i benen till att börja med men lärde sig snart att springa bredvid utan att dra. Fame och Paula fick cykla bakom för Billy skulle absolut vara först:))
Vi tog av på en liten skogsväg där snön precis töat bort så vägen var väldigt blöt. Det var som att cykla i sirap. Fruktansvärt jobbigt:) Billy och Fame fick springa lösa och tyckte att det gick jättelätt...







Vi har haft en lång skön fredag. Vädret har varit kanon! Soligt och varmt!
Billy har fått valla på gässen igen. Han gör det SÅ snyggt. Lugnt och fint.
När vi inte vallar bryr han sig inte om gässen trots att de går i trädgården.
Det är så skönt när hundarna inte "tjuvvallar", och att man inte behöver tjata på dem att låta bli djuren.







Billy lägger sig gärna på bron och spanar när han är ute. Nog är han bra snygg, eller hur? Letade reda på en bild på Billy när han var lillvalp och stoltserar på samma bro. Det är snart två år sedan. De fyller två år den sjuttonde maj.







Till sist måste jag bara berätta om en lustig händelse i slutet av dagen. Eller egentligen var den kanske inte alls så lustig! Både Billy och Fame hade lyckats smutsa ner sig rätt rejät under dagens gång... Innan vi skulle gå in så tog jag vattenslangen ute och spolade av dem båda. Sen tog jag med dem upp till bron och sa tydligt åt dem att stanna kvar där. Nu skulle jag bara gå in och kolla var löpGimmie var någonstans och ta henne i koppel medan Billy och Fame skulle förvisas till tvättstugan för att torka upp. Detta tog mig ungefär två sekunder. När jag kom ut igen fanns inga hundar kvar. Puts väck! Jag ropar och visslar. Samtidigt som jag börjar få lite onda aningar så kommer de springande till mig och mina aningar besannades. De kom från potatislandet! De var om möjligt ÄNNU smutsigare än innan jag spolade av dem. Jag kunde absolut inte skälla på dem. Det var bara att småle:) De var ju SÅ LYCKLIGA! ...och vad är ändå lite smuts? ja, eller mycket smuts?


De ser ju iallafall ut att skämmas lite:))


Godnatt!





2 kommentarer:

  1. Kul att ni fixat en blogg !!

    Mvh John

    SvaraRadera
  2. Roligt att höra från dig.
    Vi borde verkligen ses någon gång, det var ett tag sen...
    Du är hjärtligt välkommen att hälsa på!

    //P&D

    SvaraRadera