måndag 23 januari 2012

Att googla

Vilken tid vi lever i!
Tänk vad raskt man kan ta reda på saker och ting numera. Hur klarade vi oss utan Google egentligen? Det förstår jag inte.

Vi var i stan en dag förra veckan och jag satt i bilen och väntade på Danne. Fråga mig inte varför men plötsligt tänkte jag på ordet snatterbär. Hm, snatterbär, tänkte jag, vad är det för bär? Lingon kanske? Jag var inte säker, men med en snabb touchtryckning på smartphonen hamnade jag på Googles söksida och skriver där in ordet snatterbär. Inom någon sekund kunde jag få fram massor av förslag på sidor som handlade om hjortron, ja, snatterbär alltså!
Fantastiskt!!! Jag är stormförtjust i Google!!!

En annan dag satt jag hemma och googlade på diverse BC-sidor, då plötsligt, på en sida, så tyckte jag texten var väldigt bekant, jag citerar:
-det är inte utan anledning som man döper sin Border Collie till namn som Tudor, Rally, Fly, Speed och så vidare...
Vänta nu, den där texten har jag skrivit! För typ tio år sedan... Vi var aktiva i vår vallhundsklubb, Angervallarna, och utformade då en folder om, Allänna fakta, Vallhunden. Där skrev jag i princip all text. Något år senare frågade en bekant om hon kunde få använda min text på hennes hemsida. Självklart, svarade jag och var bara glad att hon tyckte om den. Nu har någon annan tydligen också tyckt om den och i sin tur använt den på sin sida.

Foldern, som jag inte har tänkt på, på många år, var jag nu tvungen att leta rätt på. Jag läste igenom den och tycker nog att jag var ganska rätt ute redan då. Jag kommer att skriva av kapitlet:
-Att ha Vallhund, ur denna folder, i kommande inlägg.
Kanske kan ni, som bland annat funderar på att köpa en BC, få en liten hint om hur rasen fungerar, genom att läsa det inlägget.




Ett knippe med tassar :))
Fame kan konsten att mysa.



Border Collie
-ready when you are!!!




Kontakta gärna Gårdsbacken





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar