måndag 4 juni 2012

Ett stackars dränkt vildsvin...


Gårdsbackens gäss, dom är lite speciella dom...


Barn måste försvaras...

Jag är helt övertygade av att det finns en liten hjärna där innanför deras pannben, jag tycker mig kunna se på dom, hur de funderar ut diverse hyss. Tidigare berättade jag om deras förmåga som ogräsborttagare, men nu har de börjat ta bort lite mer än ogräs också... som humlen till exempel...



Tagna på bar gärning med handen i kakburken :))

Gårdsbackens gäss har en ont öga till Gimmie. En del självförvållat skulle jag vilja påstå. och eftersom de för tillfället har barn så är de mer vaktiga än vanligt. Om Gimmie närmar sig dem så gaddar alla gässen ihop sig och anfaller henne samtidigt. Fame har lärt sig att gå en liten extra lov runt dem, men det har inte Gimmie. Och föresten tror jag inte hon tycker att hon ska behöva göra det heller, gården är ju hennes, ja enligt henne själv i alla fall :))

Gässen tycker om att hänga brevid hönsgården, där, brevid vattenkranen,  har vi också hundarnas vattenskål. Idag fick jag bevittna när gässen, med berått mod, lyfte upp Gimmie älsklingsleksak, vildsvinet, för att sedan dränka honom i vattenskålen.
Och jag slår vad om att det var planerat... jag blev vittne till alltihopa...



Ett nyligen dränkt vildsvin...






Gårdsbacken blog is written by Paula Lundberg & Dan Westman
Please contact Gårdsbacken
# +46 706597199


 
You people, who visit our blog and want some information about Champis -the herding rabbit, Please write "Champis" in the box, in the upper right corner of the page. and you will find information about this Big little rabbit  :))




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar