söndag 9 september 2012

SåpaSkurat fårstallet


Jag fattar inte riktigt vart sommaren tog vägen. Fort försvann den i alla fall. Någon sa att tiden går fortare ju äldre man blir och skrämmande nog känns det som det ligger något i det :(




Jag kommer i håg sommarloven från när man var liten, de upplevdes som en hel livstid. Jösses vad mycket man hann med. Tyvärr upplevs det inte riktigt så idag. Semestern susar förbi och i ett huj är man tillbaka i vardagen igen. Jag har funderat på detta och kommer fram till att ordspråket "tiden går fort när man har roligt" stämmer verkligen på kornet.



Några svarta får som schabloner i fårstallet :))

Våra dagar är glädjefyllda. Att få bo på en gård som vi gör är så priviligerat. Att sätta mig i en lägenhet skulle inte funka. Jag behöver naturen, djuren och friheten för att leva mitt liv och den får jag på Gårdsbacken. Danne gick ut tidigt denna morgon tillsammans med Fame och vallade baggarna bort efter sjökanten till en stor lägda som passar perfekt att träna vallning på. Där gjorde han hämtträning med Fame på över 250 meter och där tränar han fråndrivning på ett par hundra meters håll. Ett perfekt träningspass. När han kommer tillbaka strålar han och berättar att det varit en underbar morgon. Den bästa tänkbara enligt honom och det gör mig glad att höra honom säga det.



Nu är det rent och fint i fårstallet och står och
väntar på att fåren ska flytta in för vintern igen.

Helgen har i övrigt också börjat bra och äntligen har jag skurat fårstallet. Sent som tusan, men nu är det gjort. Jag byltade på mig regnställ och grabbade skurhink, skurborste och såpa för att tillsammans med högtryckstvätten skura fårstallet innan tackorna skall in i lagårn för vintern igen. Det tar sina timmar men fint blir det... och rent... :)) Men det gjorde inte saken bättre av att högtryckstvätten gav upp och blev fontän istället för funktionell tvätt och vi var tvungna att åka in till stan för att inhandla en ny.


Jag slår som vanligt ett slag för såpan :))

Och förutom att fårstallet blivit skinande rent har vi varit på utflykt. Vi hade i förväg bokat en guidad tur på en gammal lanthandel, unik i sitt slag... men jag berättar mer om den sen...


Sköt om er så länge!!!



Gilla Gårdsbacken på facebook



Gårdsbacken blog is written by Paula Lundberg & Dan Westman
Please contact Gårdsbacken
# +46 706597199




You people, who visit our blog and want some information about Champis -the herding rabbit, Please write "Champis" in the box, in the upper right corner of the page. and you will find information about this Big little rabbit  :))







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar