tisdag 26 mars 2013

Alice Cooper VS Pokemon


Jag måste bara få berätta en liten kul historia som utspelade sig för en tid sedan. Jag hade varit och lyssnat på Alice Cooper som var i stan den ena dagen, för att åka på barndop den andra...

Nu är väl Alices musik inte riktigt vad jag lyssar på i vanliga fall men varför inte, det är inte allt för många stora artister som kommer till stan så då kan man väl åka och lyssna i alla fall. Kompisar till oss arrangerade spelningen, vilken även innebar att vi fick "backstagepass" för att träffa Alice efter spelningen och småprata lite med honom, plus få hans autograf om vi ville...


Kompis Peter tillsammans med Alice...
Varför sitter jag med ryggen mot honom, kan man ju undra... :))
 Det är alltså jag till vänster i bild...

...Det ville vi. Vi skakade hand med honom och snackade lite om spelningen, vad vi tyckte och så... :)) Kvällen var helt okej, vi hade trevligt och det blev sent... Dagen efter var vi bjuden på barndop och hade en bit att åka till dopet. Jag kan säga att att vi kom precis på minuten till dess att det var dags att kliva in i kyrkan och vara delaktig i ett vackert dop, när Maja döptes... :))

Min brorson var med på dopet, han var fem år då, och han ville veta mer om vårt möte med Alice Cooper. Jag försökte berätta för honom vilken världskändis Alice Cooper var och att det hade varit lite unikt att få möta honom i ett så litet sällskap. Jag visste inte riktigt om han förstod vad jag menade men jag hade inte behövt undra...
Jag; "-Alice Cooper är jättekänd, han är en världskändis, alla vet vem han är, alla i hela världen..."
Min brorson; "-Jaha, som Pokemon?"

Vad mer kan man säga? Vad mer finns att tillägga?



Gårdsbacken
Paula Lundberg & Dan Westman
# +46 706597199


9 kommentarer:

  1. Alice Cooper!!! Now, I did not expect to ever see his smiling face on your blog. What a neat story. Better known to a certain generation than another, and a bit more scary than Pokemon!

    Actually, Alice is supposed to be a very nice fellow, and he's an incredible golfer, too. We give a little when we can to his charity, the Solid Rock Foundation, which provides music and dance classes and a safe place for at-risk youth in Phoenix, Arizona where he and his wife Sheryl live.

    Gosh, I have some of his original albums (yes, vinyl!) down in the basement.

    Rock on, baby! :)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Surprise... :))
      You will never know what to expect in my blog.

      ..and I would never haved guessed that you had vinyls by Alice Coooper. :))

      Rock on!

      Kram!
      /P

      Radera
  2. Va roligt och ja han är en great golfer också. Nej inte vad man väntade sig på Champis blogg, men en påsk bild med det optimala påskparret Gullina och Champis det kan man väl förvänta sig här. Glad påsk till all djur och människor
    Gitte

    SvaraRadera
    Svar


    1. Hej Gitte!

      Ha en riktigt trevlig påskhelg ni också, det ska vi ha!!!

      Kram!
      /P

      Radera
  3. Who the f-k is Alice? Kultlegend som även här finns i vinylformat samt cd! Härlig story. Mycket klokt barn:-)) STOR påsk kram till er alla.

    SvaraRadera
    Svar

    1. :)
      Vi kanske borde ordna en "gettogether", Kelly och Nonne och spisa lite Cooper?

      Glad Påsk på Er!
      Kram!
      /P

      Radera
    2. Oh, absolutely! I'd better bring some Jethro Tull and Led Zeppelin, too...

      But first, Good Friday music, for which I must do some final rehearsal before tonight! A blessed Easter to all my friends in Sweden!

      Hugs, K.

      Radera
  4. A great story :-) Wish you all Happy Easter! And a special Easter Hug to Champi <3! Hug! Nastassja

    SvaraRadera

  5. Happy Easter to You to and I have given Champis a special hug from You.

    Take care!
    /P

    SvaraRadera