torsdag 18 april 2013

Varning!


Jag vill bra meddela att det finns risk att inläggen kommer mer sällan framöver...
Orsak... Oemotståndliga valpar!!! Ingen tid för dator...



Mysiga små valpar...

Det blir mer och mer fart på de små liven. Alla har passerat kilot i vikt och nu finns tendenser till ett mer aktivt liv än att bara äta och sova. De har lite smått börjat busa med varandra och vi släpper ut dem fritt på köksgolvet för att de sakta men säkert ska börja upptäcka världen...



Småttingarna börjar mer och mer intressera sig för lek...

Det kan inte finnas något sötare och mer underbarare än små valpar? Att få sitta på golvet, plocka upp en liten valp i sitt knä och smeka dennes mjuka päls, tills han/hon somnar är helt oemotståndligt!


Lad har somnat i mitt knä...

Visst är det lite jobb med att ha valpar... tvättmaskinen går till exempel konstant.


More ligger och myser medans jag klipper hans klor...

Jag har redan måst klippa valparns klor en andra gång. Klorna verkar växa som ogräs och är sylvassa som nålar och jag vill inte att de ska rispa Fames juver. Dessutom är det bra hanteringsträning för dem.


Fama matar sina små...<3

Med stor risk att bli tjatig så är Fame så himla duktig. Vårt vanligaste uttryck de närmaste veckorna måste vara -Vad du är duktig Fame! Hon älskar verkligen sina valpar och har absolut full koll på dem. Hon har inte visat någon tendens att vakta dem ännu, trots att vi har haft lite besök på gården. Idag hade vi besök som fick plocka upp valparna och Fame litade på oss att våra besökare var helt okej...



Alla valparna har nu passerat kilot, här är det More som blir vägd...


Jag ska försöka att ge er så mycket uppdatering jag kan... Men ni får ursäkta om inläggen inte är så genomtänkta alla gånger... :)) Och skulle det dröja med inläggen kan ni tänka; -Jaha, nu sitter hon i valphagen igen... ;))



Gårdsbacken
Paula Lundberg & Dan Westman
# +46 706597199




10 kommentarer:

  1. I am sooooo in love with Laddie!

    Wow, what fun for them as they discover the world, and for you guys as their personalities develop.

    How right you are about getting them accustomed early to handling for nail clipping, brushing their teeth (at a later age),etc. It establishes trust in them, and also makes them good patients when they go to the vet, less fearful you know.

    Think of us in the world out here sometimes as you enjoy the puppies!

    Kram! K.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hi K!

      You will never know how the pups are gonna turn out when they are "grown ups" but we want to do everything we possible can to socialize them.

      Ha det bra!
      Kramar!
      /P

      Radera
  2. Ja vad säger man? Helt underbara!!!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag tycker om dem bara mer och mer för varje dag, då de så smått börjar bli små personligheter... :))

      Ha en bra helg!
      /P

      Radera
  3. Paula, du har all min förståelse! :)
    Förstår att det är lätt att glömma både tid och rum med såna sötsaker i sin närhet! :)
    Gud vad de växer! Man ser ju snart inte Fame (tänker på bilden när hon diar)
    Stor kram och gosa lite för mig med!
    /Annelie

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, tänk de är inte fullt tre veckor och det är redan trångt i mjölkbaren.

      Och jag kan lova att tiden rusar fram när man umgås med valparna, faktiskt är jag glad att det "bara" blev sju stycken så man kan ge var och en av rejält med "kvalitetstid". Det tar sin tid kan jag säga...:))

      Ha en bra helg och jag lovar att gossa lite från dig också!
      /P

      Radera
  4. Ursäkten är accepterad:-) jösses va de växer fort, det börjar bli trångt vid mjölkbaren. Det som 'skulle kunna' vara mysigare än valpar är kattungar;-). Men en sak e säkert, valparna kommer vara super trygga o väl hanterade och mycket kärleksfulla då de lämnar gårdsbacken. Stor kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. :))
      Vi kan bara hoppas!

      Kram och shoppa loss...:))
      /P

      Radera
  5. Fantastiska bilder som vanligt. Är det Lad, som blicken sådär lugnt in i framtiden? De andra ser lite mer valpiga ut. Vi tar, vad vi får och är jätteglade för allt på bloggen. Du har rätt valpar är bäst, så du får njuta för alla bloggbesökare, men det är ju också ni, som har jobbet, som ingår. Har Champis hälsat på? Och var håller Gimmie hus?
    Jag stänger ögonen och låtsas, att jag har en valp i knäet.
    Kram till alla Gitte

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack snälla Gitte!

      Det stämmer, det är Lad till vänster på den första bilden. Han är cool han!
      Neej, Champis har inte hälsat på, fast valparna har säkert tyckt att han vore störtkul. Champis har fått vara ute i solen idag, jag tycker att det är så synd om djuren med den långa stallperioden som vi har här uppe. Gässen får också vara ute hela dagarna och de stortrivs med alla blöta pölar av tövatten. Geggamojja är kalas tycker dom... :))

      Vad kul att du nämner Gimmie... Hon har hela tiden hållit en låg profil mot Fame och valparna och "hållit sig undan" valplådan, men nu när valparna får vara lösa på golvet och är lite mer rörliga så testade Gimmie av dem idag, hon kom bärandes på ett stort plastben som hon släppte ner bredvid en valp som såklart inte fattade någonting utan bara tittade på Gimmie med stora ögon. Hon kommer förmodligen att "testa av dem" varje dag framöver tills någon av dem hakar på med lite bus!!!

      Jag önskar du varit närmare då har du inte behövt lossas...:))

      Kramar till er!
      /P

      Radera