måndag 19 augusti 2013

Mer och mer lik mormor...


Ni vet ju hur mycket jag har öst beröm över vår lilla Lime och hur bedårande hon är i våra ögon... :)

Det är inte bara en gång jag har sagt att hon är så lättsam och att jag aldrig vill att hon ska växa upp utan förbli vår söta lilla oskuldsfulla valp. Tänk vad snabbt saker och ting kan förändras, för inom loppet av typ, en dag så kan jag numera tänka mig henne som en lugn och klok vuxen hund... :)


Lime märker inte att hon håller på att ramla ur hängmattan... :))

Lyssna på detta... Alla dessa hyss på en och samma dag, det är duktigt marscherat av en liten hund.

Ett:
Lyckats dra ner hela korgen med hopviken ren tvätt i tvättstugan, krafsa ihop dessa till en skrynklig hög, välta hela vattenskålen över ren tvätthögen som numera då placerats på tvättstugegolvet och till sist bäddat ner sig själv i den våta klädhögen och sedan sova som en stock när matte tittar in...

Två:
Lyckats krafsa upp dörren till hörnskåpet där hundmaten förvaras, peta upp locket till mamma Fames energifoder och ska precis gladeligen påbörja kalasa på detta när matte tittar in...

Tre:
Ytterdörren står öppen, kvällen är sen, alla hundarna småbusar ute i den ljumma aftonen och vi gillar att de kan få röra på sig lite innan vi ska krypa till kojs. Danne är i telefonen... jag står och stryker och Lime kommer glatt skuttade in i köket, med gladaste svansen och jag hinner se att hon håller någonting i munnen när hon precis "spottar ut" en RÅTTA!!! Ja, eller mus då!!! Den lilla musen hamnar platt på magen på vårt köksgolv och jag gastar; EN RÅTTA!!!! Danne lägger ifrån sig luren och kommer till min och musens undsättning. Det visar sig att musen lever och Danne fångar upp den och bär ut den dit den kom ifrån. Vi har haft hund i X antal år och jag har aldrig varit med om att någon  någonsin har burit in möss i vårt hus. Jag menar; dom är ju inga katter, vilket jag också tydligt förklarade för Lime efter fadäsen... :))


Nu är jag lite orolig, var ska detta sluta?



10 kommentarer:

  1. Mwah haw hawwww (that's an evil villain laugh), our plan (Gimmie's, Nonne's and mine) is working! Lime is the next Gimmie...

    Nej, I think she will be the perfect combination of Fame and Fox, with the Gimmie DNA thrown in for good measure.

    How awesome that she helps with the laundry as such a young age :)

    Stor kram! K.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh, nåååå!!!

      I really dont hope you and your allies are right. I hope she did all the mischief at the same day and that there will be no more such days... :))

      I hope she will continue to be "mums" little sweet pup... :))

      Ännu större kram!
      /Paula

      Radera
  2. Dinnkat hurrar! " Kör på, dom vänjer sig med tiden!" Milla hälsar att det ser lovande ut, nu kan det bara bli bättre!

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jaha, nu vaknade Dinnkat... ;)

      Och moster Milla hon jublar förstås?

      Kramar till er alla, även Dinnkat
      /Paula


      Radera
  3. Bus-Lime :)
    Ungefär sådär har vi haft det hela sommaren i Kåge ;)
    Kramar från Anna och Lad

    SvaraRadera
    Svar

    1. Oj, är det så?

      Kanske Lad fick en del gener från mormor?
      Men kom ihåg att Gimmie är världens snällaste... :))

      Kram!
      /Paula

      Radera
    2. Big hugs to Anna and Lad from America! :)

      Radera
  4. Hahaha<3 Jamen jag har ju sagt att hon nog kommer bli som sin charmiga mormor;-)Kanske Champis har inspirerat henne till att vidga vyerna och inte bara vara hund. Gårdsbacken saknar ju katt så Lime ville väl bara hjälpa till. Hon var ju uppenbart rädd om den lilla musen iaf:-)) Kram till er alla

    SvaraRadera
    Svar

    1. Var ska detta sluta?

      Kaniner som vallar får och ligger på ägg och hundar som jagar råttor... Knasigt!!!

      Vi hörs!
      Kram!
      /Paula

      Radera
    2. ...och en mus
      i vårt hus svär och tuggar snus.
      Lammet skäller,
      värper karameller,
      hunden jamar,
      lilla grisen gal......

      Jag tror att både Champis och Lime har lyssnat på Ida´s visa om att man inte behöver göra som man borde bara för att man e född till en viss sort.

      Om man som Champis e fostrad av en höna så e det inte konstigt han ligger på ägg, och lärt sig valla får av hunden. Lime har studerat dig väl och utför nu dina dagliga sysslor samt bär in möss precis som grannkatten!!-))

      Radera