fredag 23 maj 2014

Gulldus harem


Jag vet att Gulldus har en del fans där ute, så jag tänkte det kunde vara på sin plats att ge en liten lägesrapport om honom...




Gulldus vistas tillsammans med gässen i deras hage och har faktiskt fem!!! alldeles egna höns numera... Han uppvaktar dem på ett gentlemannamässigt sätt... Han dansar framför dem och trippar på tå, de faller pladask för honom och låter sig uppvaktas... <3 


Gulldus gör allt han kan för att imponera på sina höns...

Tyvärr har han fortfarande ingen antydan till stjärtfjädrar och ser inte så jättevacker ut, men han uppvaktar sina höns som om han vore den tjusigaste tuppen i världen, och faktiskt så ser jag att de faller för honom... :)) Det är verkligen insidan som räknas!!!


Tuppen i hönsgården...

Gulldus har respekt för gässen och måste alltid backa för dem, störst går tydligen först... När jag utfodrar dem får Gulldus med damer ställa sig sist i kö för att invänta sin tur vid "matbordet". Gässen äter först.


En av hönsen i Gulldus harem...

 Ikväll när vi gick kvällsrundan bland djuren så var jag tvungen att ropa på Danne så han fick komma och titta. Vi har ett liten "hus" där gässen och hönsen kan göra kväll under tak och hönsen kan hoppa upp i reden som sitter ganska högt upp. Gulldus kan inte hoppa så högt upp så han han bäddar istället ner sig i halmen på golvet så det nästan bara är kammen som sticker upp... :)) Det ser riktigt mysigt ut!

Han klarar sig bra vår käre Gulldus, och jag hoppas verkligen att en dag så kanske hans stjärtfjädrar växer ut och han blir som den fule ankungen, den vackraste av dem alla... :))

Till sist vill jag dela med mig av en bild som en kär läsare mejlade mig, med orden "här är en som råkat sämre ut än Gulldus"... :)) Och visst ligger det något i de orden.



Fotograf: Okänd... Bilden lånad från någon :/
 
 
Sköt om Er!!!



gardsbacken@telia.com









4 kommentarer:

  1. Good for the Wooly One! Yes, sometimes it's all about what's inside and a really good attitude about yourself. We can learn a lot from the animals, can't we?

    Beautiful weather here! K.

    SvaraRadera
  2. Oj va glad jag blir för en liten lägesrapport om Gulldus, han är ju för skön, det är första gången i mitt liv, att jag är kär i en tupp, men så är det. De där gråa hönsen är mycket vackra, de passar så bra till Gulldus färgar, mycket koordinerat Paula.
    Tack för det inlägget.
    Kram från ett soligt Skåne

    SvaraRadera
  3. tycker han är väldigt söt utan stjärtfjädrarna :D

    kul att få veta hur det går för han :D
    /ulrika

    SvaraRadera
  4. Gulldus har en nästan-namne på Gotland: Gulldis. Det är årets hingst på Lojsta Hed bland de vilda skogsrussen. Jag försökte länka en bild till din FB-sida, men lyckades inte. Men tala om för Gulldus att han har kompisar, nästan likadana... nästan! ;)

    SvaraRadera