torsdag 4 december 2014

ditt och datt...


Det var ett tag sedan jag skrev på bloggen... Jag har gästbloggat för Granngården en tid så då blir Gårdsbackens egen blogg lite lidande, men jag hoppas att ni följt oss där istället.

I övrigt så är det full fart här på gården, bland annat har Champis Junior flyttat hit, gässen och hönsen har utegångsförbud genom Jordbruksverkets bestämmelser på grund av fågelinfluensan, detta berättar jag mer om imorgon på Grannlivsbloggen, Gimmie har börjat löpa, snön har töat bort igen, det lilla som kommit, jag hade noll hål i tänderna, vi har fått tråkiga besked, ont i knät, vi har spännande planer, vi har fått ett roligt paket på posten, vi har haft trevliga middagsgäster på besök, vi har vallat, vi har julstädat, vi saknar, vi hoppas, vi längtar...

Oj, så mycket krypiska ord och meningar jag delger er idag, varje mening är egentligen ett eget inlägg men det händer så mycket hos oss för tillfället att jag hinner inte skriva till er så ofta som jag önskade. Dagens bild blir på en tvål, en gammal hederlig tvål som jag fått i present och som jag nu använder... vilken skön kontrast till flytande tvål och duschkräm...


En skön väldoftande gammal hederlig tvål...


gardsbacken@telia.com


9 kommentarer:

  1. Men Paula, lämna så många cliffhangers utan att berätta vidare?! Ska man inte vara SNÄLL så här nära jul? ;)
    Och jag vill veta massor om Champis Jr... Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorry... Jag skulle vilja att dygnet hade dubbelt så många timmar... men då skulle jag förmodligen fylla dem också... Snälla... Stå ut med mig...!!!

      Radera
  2. Vi har alltid riktiga tvåler i duschen, hälsat läker franska.
    Vi väntar i spänning på nästa avsnitt. Ont i knät, hoppas det rör en människa, då kan jag en del. Hund knän kan jag inget om tyvärr.
    Trevlig helg önskar Skåne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ont i knät rör mig... haltar, linkar, staplar, ont, ont, ont... vet inte att jag har gjort något speciellt... det bara värker, känns lite vätskefyllt...? Ska jag vila eller gå på?

      Kram kram!

      Radera
  3. Det blev lite fel. Det skulle vara helst läckra franska tvåler.

    SvaraRadera
  4. I agree with Kattis, there is too much mystery! You keep us captive with suspense!

    Ah, I switched to liquid soap years ago after Data (our black and white border collie) decided to eat an entire bar of soap the night before I left on a business trip. Totally unexpected of Data, as it was Patch (Data's brother, the blue merle) who was the mischief maker. Hmmm, perhaps Gimmie got some of that DNA...

    Here's to healthy teeth and old knees! K.

    SvaraRadera
  5. Tråkiga besked och onda knän låter ju inge vidare! Kramar från oss

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nä, helt rätt... inget vidare alls, men mitt onda knä, det går säkert över, det tråkiga beskedet gör det inte... det gör riktigt ont :(

      Kramar till Er!


      Radera